2015. aug 15.

Babafotózásról...

írta: Kelkó Niki
Babafotózásról...

kep_2.jpgAmber Sruggs a Little Moon Photography fotósát kérdezték arról, ő hogyan szokta lefotózni az újszülötteket, vele olvashattok egy érdekes interjút, amiben megosztja szakmai trükkjeit.

Milyen fajta és hány darab lámpát használsz az újszülött fotózásnál és milyen messze vannak a babáktól a lámpák?

Ez egy nagyon népszerű kérdés és vicces megválaszolni. Mint tudjátok, három éven keresztül csak természetes fénnyel dolgoztam, a stúdiófényektől féltem. Amikor meglett a stúdióm, megijedtem, hogy bár nagyon szeretem a természetes fényt, de mi lesz velem télen, amikor nincs itt elég fény?  Úgy döntöttem, hogy veszek egy softboxot állvánnyal és megnézem, mit tudok kihozni belőle. Egy hétig csak ismerkedtem és próbáltam rájönni, hogyan fogom használni és mire képes. Arra jutottam, hogy lámpát használni remek dolog, a képeim sokkal „tisztábbak” lettek és sokkal könnyebb a színeket utólag korrigálni. Ezenkívül van egy AB400-as Alien Bee reflektorom és egy Westcott softboxom, amivel pont tökéletes „természetes” fényt tudok varázsolni.

Ahhoz, hogy természetes fényt tudjunk készíteni, fontos, hogy „eloszlassuk” a babán, ne pedig kivilágítsuk őket teljesen és véletlenül se világítsunk bele az arcukba csak rájuk, ezen kívül figyelni kell a bőrszínűkre, hiszen ilyenkor még eléggé rózsaszínek.
Itt egy kép a tipikus fény beállításomról:
kep_1.jpg
Mindig megnézem, hogy esik a fény a kicsire és addig mozgatom a lámpát amíg tökéletes nem lesz. Szeretem ahogy az árnyékolás kihozza a kicsik pofiját, úgy kezelem a softboxot mintha ablakfény lenne.
Mennyire fontos számodra a portrék feldolgozása? Mindig megfigyelem a képeiden, hogy mennyire finom és szép a babák bőre, nem olyan mint élőben. Nincsen semmi hámlás, sem pedig kipirosodás? Ezt mivel éred el?
Az Imagenomic-nak jogdíjat kellene fizetnie nekem annyit reklámozom őket. :)(Imagenomic: egy kifejezetten portré retusáláshoz használt Photoshop Plugin, a szerk.:) Szóval én nagyon szeretem a portrékat feldolgozni és javítgatni, de óvatosan kell csinálni, hogy a természetes hatás megmaradjon. Látom, hogy sokan túlzásba esnek a használatával és a gyerekek teljesen “műnek” tűnnek. Az újszülöttek bőre sem tökéletes, mindig van rajtuk egy kis piros folt, vagy éppen valahol száraz a kis bőrük, de egy pici korrigálással ezt meglehet oldani és a végeredmény természetes és gyönyörű.
A portrék feldolgozásánál, eltűntetem a pici aknékat és egy kis plusz “ragyogást” adok a kicsik bőrére. Ezen az előtte-utána fotón láthatjátok a különbséget. Én főleg a “clone” funkciót használom ebben a pluginban, így jobban érzem a kontrolt a fotók retusálásánál.
kep_3.jpg
Hogy látod a babafotózás jövőjét? Egyenlőre úgy néz ki, hogy mindenki hasonló utat követ, a babákat különböző anyagokba csomagolják és sokan hasonló képeket csinálnak. Te hogyan inspirálódsz? Minek örültél volna annak idején, ha valaki előre szól, mielőtt babafotózásba kezdesz?
Ez egy érdekes kérdés, valóban rengeteg új fotós “tűnik” fel a szakmában, sőt rengeteg workshopon tanítják ugyanazt. De én úgy gondolom, hogy ha alapvetően nem értesz az üzlethez nem sokáig fogsz fennmaradni, és a tapasztalat is ez. Valóban sokan nyitnak új stúdiókat és sokan le is húzzák a rolót. Nagyon élvezem a babafotózást, de ez az üzletemnek csak a 10%-át teszi ki, a többi a kliensekkel való egyeztetés, árajánlat küldés, adózás stb. De arra mindig figyelek, hogy az ügyfélnek mindig maradandó élmény legyen ez a babafotózás és nem csak a képekre gondolok. Így egy hűséges “vevőkört” építek ki, akik gondolnak rám, ha esetleg jön a következő baba.
Hogy lehet kitűnni a piacon? Elsősorban találd meg a saját stílusodat. Ne utánozd le más fotósok stílusát. Én szeretem a saját stílusomat, és ha megkérdeznéd, honnan ismerem fel a képeimet a többi közül, egyszerű a válasz: mert végtelen egyszerű és letisztult.
Szóval soha ne kérdezz meg egy másik fotóst, hogy honnan szerezte a kellékeit, miért? Mert bunkóság? Sajnálom, de ez a mi kis hóbortunk és titkunk. Órákat töltünk a megfelelő kiegészítő felkutatásával és kiválasztásával éppen azért, hogy egyediek maradhassunk.
kep_4.jpg
Szoktam olyat csinálni mint más fotós? Persze, de mindig megpróbálom a saját kis “csavaromat” beletenni a képeimbe, és ezt javaslom mindenki másnak is.
Az inspirációmat a babáktól nyerem, különböző anyagokat, kiegészítőket válogatok hozzájuk és fotózom őket. Minden sorozatban próbálok valami egyedit elkészíteni, de hetente 2-3 újszülöttet fotózok és előfordul, hogy a szülők egy bizonyos kiegészítőt kérnek, szóval így nem mindig lehetséges teljesen újat és különlegeset alkotni. Mindig veszek új dolgokat és szerencsémre a stúdióm a város “antik” részén van, szóval mindig keresgélek valami érdekes kiegészítőt.

Forrás és képek:  NewBorn Photography

A Facebookon még több fotós anyag és pályázat (itt)!

Szívesen körbenéznél még a témában?

Szólj hozzá